Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
24.11.2006, Milan Šurkala, článek
Jednoho dne zjistíte, že vaše mašina už není to, co bývala, a je nutno ji vylepšit, nebo rovnou vyměnit. Máte-li tento problém, snad vám pomůže náš cenový přehled komponent s jejich stručným popisem. Najdete zde i vzorové sestavy pro 3 cenové kategorie.
Venousch | 1.12.200610:26
Pojedou určitě ty Kingston 2GB DDR2­-750 na desce Gigabyte 965P­-S4? Koukal jsem na compatibility list u výrobce desky a nenašel je tam. Dík.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 1.12.200619:07
Na této desce jedou, přesně tuto kombinaci mám vyzkoušenou, taktování ale ještě ne. Každopádně jedou jako DDR2­-667 moduly pokud nenastavíte jinak.
Odpovědět0  0
b00n | 28.11.200610:19
1950XT 512MB? A to jste videli kde? Jinou nez s 256MB jsem zatim nevidel!
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 29.11.200618:01
Chybička se vloudila, brzy to opravím.
Odpovědět0  0
chrochnik (3) | 27.11.20067:20
Rád bych upozornil na zdroj Fortron Green Power FSP400­-60GLN který není v přehledu, ale je to zajímavý kousek, má totiž větší účinnost než běžné Fortrony, podobnou jako Seasonic za podstatně nižší cenu ­(cca 1530­), sice nemá takové parádičky jako kroucené kabely, ale jsem s ním spokojen. Takže podud chcete ušetřit penízky za elektřinu...
"Fortron Green Power FSP400­-60GLN je zdroj s účinností ­- 85% při plné zátěži. Při Standby módu klesá spotřeba pod 1W."
Odpovědět0  0
Herkis | 26.11.200623:38
Decibely se u hluku počítají takto ­(jedná se o tlak­) ­- 20*log­(P­/P0­), kde P0 je 20 mikroPa ­(hranice slyšitelnosti­). Takže dvojnásobný hluk je cca o 6 dB větší.

S těmi sony je to složitější, jedná se o měření pomocí spektrálního analyzátoru, ale s přimhouřením obou očí to tak můžete nechat.
Odpovědět0  0
B1GFoot | 25.11.200616:40
zajímalo by mě v čem je lepší Asus M2R32­-MVP než MicroStar K9A Platinum ?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 25.11.200617:24
MSI všeobecně nedělá nějak vyjímečně kvalitní desky narozdíl od poměrně dobrých grafických karet. Tím nechci říct, že by Asus byl vždy až taková výhra. Výhodou desek MSI je naopak nižší cena, sám mám teď desku MSI, ale příště bych už volil asi jinak. Asus má dobré taktovací schopnosti ­(ovšem potřebuje na to specifickou verzi BIOSu­), rovněž je výhodou eSATA.
Odpovědět0  0
Humbuk | 24.11.200616:39
Ze zavedených úprav v přehledech a návrhu některých komponent jak do low­-end tak main­-u jsem trochu znejistěl. Nicméně můj příspěvek je spíše dotaz. Kam se podělo Pentium 4 631? V prohlášení Intelu se mělo v lednu prodávat tuším za 69$. Ale nikde v nabídkách tuzemských prodejců není, natož aby došlo k jejich slevě. Myslím, že by bylo horkým kandidátem do low­-endu i vzhledem k rostoucím cenám AMD v tomto segmentu.
Odpovědět0  0
Pedro. (3) | 25.11.200614:58
A je snad leden? mimoto Intel toho nakeca pomerne dost...
Odpovědět0  0
Kyle Simmons (7) | 24.11.200611:29
Pani, mozno mi budete vediet poradit. Potreboval by som stisit chladic na procesore. Mam socket socket 939, BOXovany Athlon. Kedze nemam zaujem kupovat tichy, ale obrovsky chladic, rozmyslam som, ze ci by sa nedal pouzit na tom BOXe iny ventilator. Vybral som 80mm Noctua NF­-R8. Vie mi niekto povedat, ci by som to tam normalne namontoval ? A ked myslim normalne, myslim tym bez nejakych specialnych uprav :­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 24.11.200615:22
Nevim jak ted, ale alespoň v minulosti měly BOXované chladiče AMD ventilátor o průměru 70mm. Měla by existovat redukce 80mm­-70mm, sám jsem ji ještě nezkoušel.
Odpovědět0  0
X-COM (73) | 24.11.200620:03
Nejlepší je koupit si AC silencer nebo alpine. Jsou malé, levné a tiché.
Odpovědět0  0
dr zaasek | 24.11.200611:22
Děkuji za každoměsíční informace! Každopádně by mě zajímalo, proč u LCD monitorů nemáte tento: [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Myslím si, že jeho parametry i cena jsou vynikající...
Odpovědět0  0
TomK (8) | 24.11.200612:25
Jedine co je na tomto LCD zajimave, je cena. Jinak je to stejny sunt jako ostatni levne LCD.
Odpovědět0  0
indigo234 | 24.11.200611:12
7900GTO je super karta, ale už nějaký ten týden nejde sehnat a možná už ani nebude :­-(
Odpovědět0  0
X-COM (73) | 24.11.200610:56
Děkuji, že berete připomínky z diskuze vážně a něco s tím děláte. Od minula se úroveň krásně zvedal vyškratáním nepotřebného ­(x300, s754, s939...­)
Naprosto mimo mísu se mi ale ještě zdá uvádět do cenového přehledu ceny síťovek a modemů. Ty si asi 95% lidí nekupuje, jsou integrované nebo modem mají z dřívějška. Podle mne by to taky stálo za vyřazení.
A ještě jedna chybička: v sestavách za 30 a 40 000Kč jsou chyby v tabulkách s velkikostmi HDD ­- má to být 300, 320 a 400, ale místo toho je tam 3x 300.
Děkuji za nový přehled a těším se na další
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 24.11.200615:17
O vyřazení síťovek a modemů uvažuju, ale zatím ještě nevím, máte ale pravdu. Co se týče tabulky pevných disků, moje chyba v Excelu, zapomenul jsem přelinkovat i nadpisy.
Odpovědět0  0
eraser (344) | 24.11.200610:42
Že sa tohto označenia dožijem práve na stránkach CZC, resp. v recenzii, to som teda nedúfal...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 24.11.200615:15
Doufam, ze to byl jediny vyskyt. Uz je to opraveno.
Odpovědět0  0
pking (1) | 24.11.200610:41
Nevim kde na to pan autor prisel, ze ATi lze za stejne penize koupit podstatne vykonejsi ?!?
Pokud se podivam kolik v prumeru stoji 7600GT s 256MB a tak ji cenove odpovida zhruba X1650XT a X1650Pro a ty jsou vykonove pod cipy od nVidie.
Bylo by vhodne ten popis upravit, protoze neodpovida realite !!!
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 24.11.200615:09
GF7600GT je sice o něco rychlejší než Radeon X1650 Pro, ale podívejte na ceny, GF vás vyjde minimálně na 4400Kč s DPH, Radeon X1650Pro už od 3400Kč. Tisíc korun je docela rozdíl. Radeon X1650XT by pak podle specifikací měl mít výkon zhruba uprostřed mezi Radeonem X1650 Pro a X1950 Pro ­(všechny karty mají velmi podobné takty, počty shaderů a dalších jednotek jsou v poměru 1:2:3­), takže X1650XT bude určitě výkonnější než GF7600GT, netroufám si teď říct o kolik, přesně to nevím. Přitom Radeon X1650XT se dá sehnat stále levněji než GeForce 7600GT
Odpovědět0  0
fanik (23) | 25.11.20063:48
OMG nvidi** ...jinak jen se vyjádřím k tomu že r1650XT nemá stejné jádro jako r1650Pro
Schazí spíše 7600GS s DDR3 pamětmi
Co se týče výkonu x1650Pro na Athlonu 4000, tak výsledku v grafu jsou dost podhodnocené v 05 dělá 6000 bodů jako nic atd.
Jistě ati x1600 nebo i x1650Pro jsou ­"výkonostně­" níže než 7600GT, nicméně je to vždy na úkor výrazně lepší kvality obrazu, jinak řečeno LOD a viewrange je na ATi v defaultu výrazně kvalitnější než v defaultu na nvidii, pokud na 7600GT přidáme LOD, aby kvalita obrazu byla shodná, tak už pak na x1650Pro dokonce ztrácí =­) ­(viewrange na nvidii, snad bohužel pro uživatele vylepšit nejde, bohudík pro nvidii ­- výkon by ještě spadl)
Odpovědět0  0
Bilardos | 24.11.200610:33
Na C2D bohatě stačí BOX chladič a není potřeba kupovat AC Freezer či jiný...
Odpovědět0  0
feryone (20) | 24.11.20068:46
Chybí mi tam v lowendu desky s čipsety VIA PT890­/P4M900, už jsou běžně dostupné, a stálo by nad nimi zauvažovat, jsou za velmi pěknou cenu a dokonce umí i Core.

[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
unkas | 24.11.20068:42
Sestavy zřejmě pouze a vyloženě pro overclockery ­- original desky Intel byly už dopředu vyřazeny jako nechutný odpad, protože se na nich nedá taktovat a stabilní počítač by nich stavěl asi jen blázen :­-)
Odpovědět0  0
qayplm (4) | 24.11.20067:46
Taky si myslim ze takova 7900GTO ­( je to vpodstate 7900GTX­) za cenu do 8000kc s DPH by porazila toho Radeona 1950XT jako nic !
Odpovědět0  0
snajprik (1637) | 24.11.20068:30
Ja som ju kúpil za v prepočte 7100Kč s DPH
A k výberu skrine tak to ma zdvihlo zo stoličky, tak takú skriňu tam autor dal ako za trest :­(
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Ja to beriem ako čierny humor však je toľko pekných skríň lačnejších výkonnejších a krajších ako napríklad toto už zo zdrojom [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Fakt by nebolo zle trochu sa tomu venovať a vybrať niečo pekne výkonne a za malo peňazí, ja som laik v tejto oblasti, ale také niečo tuná dať, tak to by som sa hanbyl !!!
Odpovědět0  0
snajprik (1637) | 24.11.20068:49
A ďalšie pekne skrine
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
pivak (8) | 24.11.200610:15
Pekne skrine? To je podle me jen vec osobniho vkusu, treba me se z tech skrini co si sem linkoval nelibi ani jedina. Vselijaky svetylka, LCD displeje a vrcholem je ta pruhledna. Pro me je treba idealni Coolermaster Centurion 532 Black, akorat se musi odpojit ty modry LED na prednim vetraku.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 24.11.200614:52
Poněvadž design case je hodně subjektivní, vybral jsem jen několik málo case. Hodlám ovšem přehled o pár dalších case rozšířit.
Odpovědět0  0
olsen. | 24.11.200620:33
No, mě přijdou decentní a hezké skříně 3r systems, co se dají koupit na cybexu a možná i jinde, hlavní je, že jsou za pár šupů.
Odpovědět0  0
amo | 24.11.200612:24
Neporazi ju vobec ;­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 24.11.200614:50
No vykonem si budou nejspis dost podobne, ta verze od Asusu je skoro tak vykonny jako X1950XTX, takze bude spis vykonnejsi. GF7900GTO navic dost tezko sezenete.
Odpovědět0  0
qayplm (4) | 24.11.20067:45
Nevim kde, ale ja u shrnutí sestavy do 20k nevidim nikde zadny pameti 2x1GB vsude tam jsou obycejny A­-DATA DDR2 2x512MB 667MHz coz jsou podle me jedny z nejlevnejsich pameti.
Odpovědět0  0
moas | 24.11.20067:48
Mne se zase nelibi, ze se hodnoti jen dual channel kity. Pokud clovek koupi aspon trochu normalni desku, tak mu tam jako dual channel pojedou i dva normalni moduly a to vyjde levneji, nez nejaky kit. Kdo ma shit desku, nebude si asi kupovat kit pameti.
Dual channel mi vzdycky fungoval i pri kombinaci modulu od ruznych vyrobcu atp... i u tech nejvetsich lowendu. Kity jsou nesmysl a zbytecnost.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 24.11.200614:48
Kdyz se tak divam do ceniku, kity vyjdou stejne draho jako dvojice pametovych modulu. Nekdy stejne, nekdy levnejc, nekdy trochu draz.
Odpovědět0  0
mech13 (422) | 24.11.20061:58
chapu ze do perspektivni sestavy s vyhledem na vistu se hodi GB ram, ale 512MB bych jeste zas tak uplne v low­-endu neodsuzoval...
taky me sokovaly v teto kategorii desky od 2500,­- ­(intel chipsety­). za 1600,­- se da krasne sehnat treba tato deska ASRock [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] ­(i945GZ, DDRII533, je nachystana na vydani jednojader architektury core­) ktera ostudu rozhodne neudela a penize usetri...
jinak sem to moc neprocital, jestli to neni nekde okomentovano, ale v sestave do 20 tisic mit zelene oznacene 2GB RAM za 9500,­- mi preijde trochu ujete...
Odpovědět0  0
snajprik (1637) | 24.11.20067:03
Plny suhlas aj mne tie ceny sa zdaju strašne vysoke.
Ceny na slovensku !!!
Kingston 2x1 GB DDR2­-667 CL5 Dual Channel kit ­(KVR667D2N5K2­/2G­) 7 842 Sk,­- s DPH
Kingston 1 GB DDR2­-750 HyperX CL4 ­(KHX6000D2­/1GB 3 706 Sk,­-s DPH



A toto je rovno z firmi poskladane:
X­-GAMER Conroe s procesorom Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz jadro Conroe LGA775 2MB cache, základná doska ASRock ConRoe945G­-DVI Socket LGA775 Intel 945G, pamäť Apacer 512MB DDR2­-533, pevný disk Seagate Barracuda 7200.9 160GB S­-ATA II 8MB NCQ, grafická karta Asus Extreme AX1600PRO­/TD 256MB PCI­-E DVI TV­-out, čierna čítačka pam. kariet Apacer AE161, čierna DVDRW­/RAM LG GSA­-H10N, sieťová karta 1GBit, zvuková karta 7+1, čierna ATX miditower 350W, čierna klávesnica, čierna optická myš
20 490,­-Sk s DPH – Intel Conroe

X­-TREME Pentium Dual Core s procesorom Intel Pentium D 820 2.8GHz LGA775 2x1MB cache Dual Core BOX, základná doska Gigabyte GA­-8I945PL­-S3 socket LGA775 Intel 945PL, pamäť GoodRAM 2x512 MB DDR2­-533 CL4, pevný disk HDD Seagate Barracuda 7200.9 160GB 8MB S­-ATAII NCQ, čierna čítačka pam. kariet Apacer AE161, grafická karta Gigabyte NX76G256D­-RH Silent Pipe 256MB GeForce 7600GS 450MHz­/800MHz PCI­-E TV­-out, čierna DVDRW­/RAM LG GSA­-H10N, 1GBit sieťová karta, zvuková karta 7+1, čierny ATX miditower 400W, čierna klávesnica, čierna optická myš
20 990,­-Sk s DPH – dvojjadrové Pentium

A niečo fakt vykonné:
X­-TREME Conroe s procesorom Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz jadro Conroe LGA775 2MB cache, základná doska Gigabyte GA­-8I945P­-S3­-RH socket LGA775 Intel 945P, pamäť Kingston 2x1 GB DDR2­-750 HyperX CL4 Dual Channel kit ­(KHX6000D2K2­/2G­), pevný disk Western Digital 250GB WD2500KS 16MB SATAII, čierna čítačka pam. kariet Apacer AE161, grafická karta Sapphire ATI Radeon X1900GT 256MB VIVO, čierna DVDRW­/RAM LG GSA­-H10N, sieťová karta 1Gbit, zvuková karta 7+1, čierny ATX miditower KME CX­-Y662 400W, čierna klávesnica, čierna optická myš
32 890,­-Sk s DPH – Intel Conroe

A mimochodom toto som kupil a poskladal ja za 56 000 Sk s DPH v prepočte 44 000 Kč
Gigabyte 965P­-DS4 | Core2 Duo E6600 2,4@3,6Ghz ­(1,32V­) | PRIMECOOLER PC­-HC4+ Cu HyperCool | A­-DATA 2x1 GB DDR2­-800 CL4 | MSI GeForce 7900GTO 680MHz­/1700MHz | 4xHDD Western Digital 250GB WD2500YS 16MB SATAII, SATAII­/300 7200rpm RAID | NEC AD­-7173 | Eurocase P4­-550W PFC, 20­/24pin, SATA, 14cm | A4TECH X­-750BF | A4tech KB­-8 | Genius SW­-HF5.1 5000 |AVerTV DVB­-S Hybrid+FM| BENQ Monitor TFT 22­'­' FP222W

A mimochodom koľko stoji Benq 22­" LCD monitor na slovensku:
http:­/­/www.168.sk­/?Mode=Sti&StiId=36776
Odpovědět0  0
Jan Zapletal (74) | 24.11.200610:28
Prosimtě příště dávej odkazy než zase zaplácáš půlku diskuze jedním příspěvkem. Jinak mi u tý tojí sestavy přijde úsměvný že víš na kolik bys jí přetaktoval a hrozivý ten Eurocase 550W. U téhle značky je jedno kolik tvrdí že zvládne wattů, pořád je to šmejd. Přečti si tenhle test:
https:­/­/www.svethardware.cz­/art_doc­-172671FF93292916C12571720067D4BC.html
https:­/­/www.svethardware.cz­/art_doc­-4B3777DC9C4C8FF8C125716F006EB97E.html
Odpovědět0  0
snajprik (1637) | 24.11.200611:57
To suhlasim s tyn zdrojom som šlap do poriadneho ... :­( do ventilatora som musel kapmut olej, ale vykonosne to ide odber pri zaťaži mam okolo 250W takže to to dokaže potiahnuť no čo už na reklamaciu to nieje :­(
Odpovědět0  0
Jan Zapletal (74) | 24.11.200614:18
btw ­- teď sem si to přečetl ještě jednou a teprv si všiml že to poslední nebyl návrh sestavy ale tvoje skutečná sestava, takže za to s tím přetaktováním sorry:)
Odpovědět0  0
eraser (344) | 24.11.200610:45
Ak si kupuješ A­-DATA, A4Tech, EUROCASE, BENQ LCD, tak potom neviem, neviem... ;o­)

A ešte by som sa opýtal, čo znamená zápis SATAII, SATAII­/300 pre tie tvoje 4x Western Digital HDD.
Odpovědět0  0
snajprik (1637) | 24.11.200611:45
To si vyprosím!
Čo máš proti A­-DATA ja za chybu nepovažujem že sú rýchlejšie a lacnejšie no hej niesu značkové, ale vykonosne sú také iste dokážu to iste a aj výrobca pamäti je ten istý len iná nálepka!
A na A4Tech nedám dopustiť, je to super aj myš aj klávesnica A4Tech používam 6 rokov a nemám problém žiadni, keby si poznal kvalitu tejto značky tak by si vedel čo hovorím.
A k monitoru v robote mame EIZA, BENQ, Dell monitory lebo sú kvalitne po všetkých stránkach. Preto som sa aj rozhodol pre BENQ lebo poznám ich kvalitu.
Inak ja mam doma ešte aj LG 20­" L2000C­-BF,300cd,800:1,8ms,DVI,178­/178,black na tomto si robím hrajem a súčasné Benq využívam aj na Inventor 11, na pozeranie televízoru, satelitu, filmov DVD večšinov na to pozerá bracha a ja si kľudne robím svoju robotu on ma diaľkové a mňa nevyrušuje po pri tom alebo tiež pozerám s nim, satelitná karta v PC ma tu výhodu že si všetko môžeš odkódovať a pozerať a nahrávať čokoľvek, a cez ruskú družicu pod uhlom 55° sa sem tam napojím aj na internet a využívam nielen DSL, možnosti sú neobmedzene.
A k diskom čo sa ti na nich nepáči ??? ja ich môžem len vrelo odporúčať šľapu ako hodinky http:­/­/www.168.sk­/?Mode=Sti&StiId=36757
Mal som ich zapojene aj všetky v raid 0, len to nebolo dobre na multifunkčne využitie, ale teraz ich mam račej v 2xRAID 0, + 2xRAID 0, na dva disky si nahrávam a na dva inštalujem a robím tak to ide rýchlejšie a menej ich zaťažujem a tato varianta je stále lacnejšia ako jeden 73GB 10 000 ot­/min disk
Nechápem čo sa ti na tom nepáči ? Keby si videl ako to vyzerá a ako funguje a čo to všetko dokáže tak by si nepodrýval :­)
Odpovědět0  0
SmartMole (93) | 24.11.200615:54
Nevím...rozesmívají mě sestavy, kde se autor snaží získat co největší výkon, za nejméně peněz...chápu to u low end sestav ­(do 10000Kč­), ale u sestavy za 44 000 Kč mi to přijde docela dost ujeté. Většinou to dělají rádoby odborníci, co si přečetli v pár recenzí v časáků ­(neříkám, že je to Váš případ­), kteří si neuvědomují, že jejich sestava za půl roku zas taková bomba není a že vetráky začínají hučet, párkrát přišli o data, systém se kvůli ­"debilním windowsům­" pořád restartuje ­(slabý zdroj, chybné paměti, atd...­). Prostě mi přijde rozumnější sestavit pc z kvalitních i když méně výkonných komponent. Protože výkon zmizí během roku, ale kvalita zůstává a na daném PC bude vidět i za několik let, kdy bude stále použitelné a komfortní, i když samozřejmě k jiným účelům.
Odpovědět0  0
snajprik. | 24.11.200621:20
Ja nevim co se ti zda na tom ujete??? Povedz mi čo tam mam slabe??? Alebo čo by si vymenil? No dobre z tým zdrojom som to pre piskol podľa recenzii z pred pol roka je tento zdroj zlý http:­/­/www.shop­-it.sk­/axeco­/?Mode=Sti&StiId=51894 ale mne ide pekne ticho prietok vzduchu je tiež dobrý čo som meral napätie, tak tiež je v norme a ma ešte veľkú rezervu a keď som pozeral do vnútra, tak veľmi sa to nepodobá na vnútro tuná testovaného zdroja. Možno za ten polrok niečo zmenili? A k stabilite, ja si na to tiež potrpím disky mam chladene na teplote od 28°C do 33°C ale preferujem menšie disky aj sú lacnejšie ale hlavne majú ten istý výkon ako viac kapacitne a ľahšie sa snimi roby či odvírovanie atď. CPU aj pri pretaktovaní a aj pri dlhodobej záťaži neprekročí 58°C v kľude 39°C používam striebornú pastu, grafika mi pri pretaktovaní vyskočila na 96°C normálne je okolo 70°C, ale to je myslím tiež v norme, ramky mam ofukovane od CPU nemám ich taktnute idu štandardne na 800MHz len násobič som dal z CL5 na CL4 a idu v pohode v duáli bez akýchkoľvek problémov či mrznutia a neviem prečo by ma malo trápiť že na tých Tajvanskych čipoch nemám napísané neaku super značku ale A­-DATA keď je to to iste, keby tie značkové boli aspoň o jedno % lepšie alebo kvalitnejšie ale niesu, jediná výhoda je že ich pred predajom otestovali. Ja fakt neviem kde mam podľa teba slabé miesto, alebo čo som kúpil zle, z procaka som dostal 3.76MHz prešiel som 3Dmark06 aj PCmark05 bez mrznutia, takže na 3.6GHz nemá problém a to bez neakeho väčšieho zdvíhania napätia alebo teploty, tak som ho aj na tej frekvencii nechal, ale keď je v kľude ide na 1,6GHz, však mam na ňom 700g medi perfektne chladenej aj pri nízkych otáčkach, keby mal problém ja mu nebránim zvýšiť otáčky. Ja osobne som spokojný, ide to super, po roku alebo dvoch tam kľudne strčím G80 či G90 alebo 4x4 procak alebo viac ramky, ale najbližšie 2 roky ostávam pod XP a to vraj bude mať podporu len DX9, takže ma to netrápi, ja viem že o 4 roky to bude šunt ako teraz moje staré PC ale čo narobím. Neako to tie 4 roky vydržím.
Odpovědět0  0
eraser (344) | 25.11.200623:24
"preferujem menšie disky aj sú lacnejšie ale hlavne majú ten istý výkon ako viac kapacitne­"

Toto je veľmi nepresné a mylné tvrdenie.


"po roku alebo dvoch tam kľudne strčím G80 či G90 alebo 4x4 procak­"

Neviem si reálne, ako by ti pomohlo, keby si o rok použil viacjadrový procesor. No a o dva tam nedáš nič, skorej to radšej celé vymeníš.
Odpovědět0  0
snajprik. | 26.11.20068:28
áno račej zoberiem 2x 250GB za 2500Sk ktoré my pri RAIDe poskytnú aj trochu väčší výkon, ako jeden 500GB za 7000Sk, neviem čo sa ti na mojom tvrdení nepáči?
A tato zostava ma možnosť abgreidu aj keď pravdu povediac ani to neplánujem :­)
Odpovědět0  0
eraser (344) | 26.11.200613:52
Nepáči sa mi dokonca i toto tvoje posledné tvrdenie. OK, ujasnime si to. Máš štyri identické disky. Používaš ich v nastavení 2x RAID0, čiže striping.

Dobre...


Ak preskočím vysoký stupeň rizika stráty dát, nevidím ďalší dôvod, prečo by si tento typ RAIDového nastavenia mal používať. Napíš mi, čo na svojom PC prevádzkuješ, pretože RAID0, resp. už radšej RAID5 s tromi diskami, by som budoval pre PC, ktoré by slúžilo pre aktívne strihanie videa, prípadne audia, kde sa jednoznačne využije výhoda zvýšenia rýchlosti sekvenčného čítania a zápisu. Avšak pre bežnú prácu je efekt prakticky nemerateľný, a dokonca vo špecifických prípadoch dokonca má záporný charakter.


Ak porovnám disky s rôznou kapacitou, čiže napr. 250 GB vs. 500 GB, potom si uvedom fakt, že rozličná veľkosť má za následok, že rovnaké množstvo dát zaberie na väčšom disku, resp. na platni fyzicky menšiu vzdialenosť. Preto sa zvyšuje nielen rýchlosť sekvenčného čítania a zápisu, ale sa taktiež skracuje doba pre vyhladávania dát a to je už je cítiť.


Takže, aby som to zhrnul, radšej by som použil dva väčšie disky, na ktorých by som rozumne rozdelil uloženie OS ­(prvý disk ­- partícia C 10GB pre OS a D pre dáta, napr. filmy, hudba, foto­), swap­-u a aplikácií ­(druhý disk ­- hry a náročné programy­).
Odpovědět0  0
eraser (344) | 25.11.200622:48
Svoju prezývku, ako vidím, tak nepoužívaš len náhodou. Musím s tebou súhlasiť. A dodám, že môj workstation je pomaličky deduško, pretože o pár mesiacov bude mať 4 roky a to je v HW svete už poriadna doba. Riadil som sa heslom, kupuj vyvážené komponenty od kvalitných a preverených výrobcov. Oplatilo sa ­- funkčnosť, stabilita a dovolím si povedať, že i výkon daného veterána dokáže poraziť nadupanú strojovňu amatérov, ktorí si zaplácajú systém všemožným svinstvom. :o)
Odpovědět0  0
snajprik. | 26.11.20069:09
:­) jaj pred 3 rokmi som bol riadny hráč aj som zopár súťaži vyhral z 86000 hráčov v Európe som sa držal v prvej desiatke tri mesiace, to boli časí na škole kopec času na intraku sme mali optiku prenos par 100 M Bajt skoro 0 PING, teraz už na to nemám toľko času treba makať a už sú aj ine zaujmi :­) a nick som si nechal. Počítače skladám už 8 rokov aj mam živnosť aj keď normálne pracujem a tých počítačov tiež veľa nenaskladám toho roku 4 kúsky, väčšinou NB od HP zo sempronami len sem tam niečo výkonnejšie a cečšinou preferujem GPU ATI M200 či M300 teraz najnovšie nVidiu 7300, HP tuná ma veľmi dobrí servis a z grafikou M200 sa dá zahrať aj COD2 samozrejme na minime, a aj mam prehľad ktorá značka je aká kvalitná mam zopár kamošov čo predávajú aj vo veľkom a vedia ktorá značka je čo zač. Je pravda že ja dosť experimentujem, ale zase keby my nešli napríklad ramky, disk, zdroj tak mi ich vymenia na počkanie, ale pravdu povediac mi idu pekne a mam na nich 3r záruku zdroj mi tiež odporučili že je po revíziách už kvalitný a aj som si ho po domácky otestoval :)
Odpovědět0  0
eraser (344) | 26.11.200613:57
???
Odpovědět0  0
eraser (344) | 25.11.200623:14
No, zjavne si nepochopil moje slová... takže vysvetlím.

Značky, ktoré som uviedol, tým jednoducho nedôverujem. Ich nespoľahlivosť, nekompatibilita a iné neduhy, ktoré viedli k častým reklamáciam nás nútili tieto výrobky dokonca stiahnúť z cenníka. A nebolo to jedinýkrát, čo sme takto postupovali a to pre dobro zákazníka a taktiež naše. Samozrejme, ak sa dačo vydarí, môže to fungovať, ale ďalším kritériom, resp. validátorom je čas a ten hrá opäť proti týmto súčiastkám. Preto dám radšej 200­-300 korún navrh za pamäťový modul, ktorý má však predĺženú, prípadne doživotnú záruku. Táto istota má jednoznačné výhody v dvoch situáciach ­- ak používam danú komponentu dlhšiu dobu, prípadne platnosť záruky pri bazárovom predaji.


V práci máte i EIZO a ty ich porovnávaš s BENQ, to nemyslíš vážne. Ak áno, uveď presné modely. To isté platí i o input zariadeniach od A4Tech.


Disky, nič proti nim nemám, len ma zaujímalo tvoje označenie, ktorými si dané HDDs popísal, nejako mu nerozumiem.


Ja nepodrývam ­- i keď ohľadne tvojej gramatickej úrovni by som mohol ;o­), ja chcem len faktá, ak povieš, že dačo bombovo funguje, ako si to mám overiť? Čo tak uviesť výsledky testov, atď.? Neboj, nechcem ti zakopať tvoju zostavu pod zem, je mi jasné, že za 30.000 sa dá postaviť nadupanejší stroj než napr. i za 50.000, to isté platí i pri kúpe notebookov, tiež si môžem zohnať nabúchaný laptop s hernou grafikov, ale môžem si kúpiť i ďaleko slabšiu zostavu, ktorá má však iné pozitíva a tí skúšenejší vedia, o čom hovorím.
Odpovědět0  0
snajprik. | 26.11.200614:54
K monitorom čo sme teraz nakupovali do firmy ­(BenQ FP241W, Dell 2405FPW­).
Samozrejme más pravdu nehádam sa, tieto značky ktoré som použil fakt nemajú vysokú dôveryhodnosť, ale na druhej strane zase nevycalujem 100 000Kč za FOX Factor­-X2 a to je bez príslušenstva, skús poskladať to čo mam z dvôveryhodnych komponentov a pochopíš :­) Ja keď kupujem tak sa rovno spýtam na čo majú najčastejšie reklamácie. A je pravda že keď niekto nemusí tak nech račej neriskuje, mne to našťastie ide a celkom slušne. Ale keď budem skladať najbližšie PC tak už viem čo tam za ramky a zdroj bude ­(preistotu­) :­) A ak my dáš e­-mail tak ti pošlem aj testy.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (4972) | 24.11.200614:42
Priplatek za 1GB RAM neni az tak veliky a rozhodne se to hodi, takze zustavam u 1GB RAM minimalne. Co se tyce desek Asrock, potiz je v tom, ze zadny ze ctyr obchodu odkud beru ceny, tyto desky nema, v prehledu ponechavam vyrobky pokud jej maji dva a vice obchody ­(s nekolika malo vyjimkami­).
Co se tyce zeleneho oznaceni 2GB pameti u low­-endu, mate pravdu, tak to dopada, kdyz tam strcite tabulku z vyssi kategorie.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.